cellulite

Cellulite… ik ben het liever kwijt dan rijk!

Slank of niet slank…cellulite is dé plaag van velen vrouwen. Maar waar komt het vandaan en nog beter, HOE KOM JE ERVANAF?

Hoho stop! De heilige graal voor een INSTANT oplossing tegen cellulite ga je hier zeker niet vinden, maar ik kan je vertellen wat jijzelf kan doen in je strijd tegen cellulite zonder dat het je handen vol geld hoeft te kosten.

Twee woorden die belangrijk zijn bij het wel of niet succesvol zijn in je strijd: Geduld en consistentie.

Het is zomer en ineens storen “die kuiltjes en bobbeltjes je meer dan dat het je stoorde in de wintermaanden. De hele zomer een lange broek dragen is ook geen doen en binnenkort op vakantie moet je toch een keer in die badpak/bikini. Als je nu begint pluk je er misschien niet alleen deze zomer de vruchten van, maar ook de volgende zomers (en winters natuurlijk)!

Laten we direct wat ophelderen: cellulite en cellulitis zijn 2 verschillende aandoeningen. Cellulites is een bacteriële infectie van het bindweefsel. Dit gaat vaak gepaard met extreme roodheid en zwelling van de huid, pijn en koorts.

Cellulite daarentegen is geen ontsteking maar een zwelling en verkleving van de onderhuidse bindweefselstructuur (vetcellen, bindweefselschotten en bloedvaten). Kort gezegd: verstopte vetcellen die samenklonteren met afvalstoffen.

Wat kun je ertegen doen? Om te weten wat je kunt doen, is het belangrijk om te weten hoe het is ontstaan. Cellulite ontstaat door een slechte doorbloeding en lymfecirculatie. Hierdoor worden er minder voedingstoffen naar de huid getransporteerd en worden er tegelijkertijd ook minder afvalstoffen afgevoerd. De huid begint zich hierdoor te verdikken. Het lymfevocht blijft vastzitten waardoor het vetweefsel langzaam opzwelt. Het is een proces van maanden/ jaren voor de cellulite zichtbaar wordt. Dit proces wordt versterkt als je weinig water drinkt.

In je strijd tegen deze aandoening is het belangrijk dat je realiseert dat een verandering in je Lifestyle ook helpt het te verbeteren.

1. De kracht van water

Door voldoende water en bijvoorbeeld groene thee te drinken i.p.v. zoete dranken en sappen, help je je lichaam afvalstoffen af te voeren. Minimaal 1,5-2 liter per dag en laat dranken als koffie, zwarte thee, alcohol even staan.

2. Doorbloeding

Om de doorbloeding te stimuleren kun je gebruik maken van de Bellabaci massage cups. Door jezelf te masseren met de cups stimuleer je de doorbloeding en bevorder je de afvoer van afvalstoffen. Dit kan dagelijks enkele minuten.

3. Voeding en supplementen

“Je bent wat je eet”. Dat voeding belangrijk is, is niets nieuws. Bepaald voedingstoffen hebben een positief effect op bepaalde lichaamsprocessen die betrokken zijn bij cellulite vorming. Omega 3 vetzuren is daar 1 van. Je kan dat middels voedingsmiddelen binnen proberen te krijgen (vette vis, avocado etc.), maar er bestaan ook supplementen met een hoge concentratie aan deze vetzuren. Krillolie, rijk aan deze vetzuren, wordt beter door het lichaam opgenomen dan visolie. Neem je voedingspatroon onder de loep en kijk waar je hier en daar andere keuzes kunt maken.

4. Koude

Vetcellen houden niet van kou. Bij cellulite zijn de vetcellen te groot. Een van de behandelingen die een positieve bijdrage kan leveren in de strijd tegen cellulite is cryotherapie. Door de vetcellen te isoleren en te koelen met een kop van -10 graden, zullen deze afsterven en zal het lichaam via het lymfesysteem deze afvoeren. Lees hier meer over cryotherapie.

5. Beweging

Denk klein i.p.v. groot. Je hoeft geen uren in de gym te staan, dat is misschien niet haalbaar. Neem de trap i.p.v. de lift, pak de fiets naar de supermarkt. Beweging = betere doorbloeding en betere afvoer van afvalstoffen/vetcellen.

Zoals je hebt gelezen zal het succes afhangen van actie die je zelf zou moeten ondernemen. Zet jezelf even op nummert 1 en maak er tijd voor om actie te ondernemen.

“Selflove is THE best LOVE”

Wij van Team Browtiful wensen je een fijne zomer!

Voor meer informatie of vragen kunt u contact met ons opnemen.

XOXO Team Browtiful

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *